Jennys 30-års tårta!

Grattis lillsyrran!! 30 år!
Jag fick äran att göra hennes tårta. Fria händer, gärna rosa. Jag hade sååå höga förväningar på denna tårtan och därför kändes den totalt misslyckad när jag var klar. Först och främst hade jag rårörda jordgubbar i, vilket jag aldrig provat förut. Allt bara rann ut på sidorna när jag skulle spackla tårtan, så jag hade stooora problem att spackla den ordentligt. Men tillslut gick det.
Sen täckte jag den med nästan bara marsipan. Jag hade lite sugarpaste i för att det skulle bli lite lättare, men ack. Den sprack och var inte alls samarbetsvillig med mig! Suck!! Sen GLÖMDE jag att staga upp den lilla tårtan, så på lördagsmorgonen när tårtan varit i kylen över natten hade den sjunkit ner lite. SÅ klantigt av mig! Men det var det ingen som märkte... Phu! Sen, sist men inte minst, så hade jag köpt ett nytt verktyg som jag ville prova "embosser/patchwork" (kan inte finna något bra svenskt ord för det) Man trycker direkt på tårtan så ska det bli fint blommigt mönster, men det blev inte alls bra. Bara lite svagt tryck, inte alls som jag hade tänkt mig. Ursch!

Nåja. Jenny vart glad i allafall. Och folk åt av den. Jag vet inte om jag tyckte den var speciellt god ens. Men allt man gör själv är ju sådär. Nåja, såhär såg den ut:

Tårtan innhåller riesenfluff, rårörda jordgubbar och glasscreme. Spacklad med smörkräm, dekorerad med sp och marsipan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar!