Bolibompa-tårtor till Cornelia på 1 årsdagen!

Fick en fråga om jag kunde göra en Bolibompatårta. Det kändes lite svårt till en början, vad är Bolibompa mer än draken? Men sen kom jag på den klassiska "Bolibompaskylten". Tårtorna blev såhär:








Jag blev faktiskt riktigt nöjd med tårtorna, jag tyckte drakarna vart lite gulliga. Speciellt han som jonglerar. =)

Jag provade en modellerings-pasta från Ballina som jag inte använt förut: http://www.tartdecor.se/modelleringspasta.html den var faktiskt jättebra! Och luktade gott gjorde den också. Hur den smakade vet jag dock inte.

Tårtorna innehöll chokladbottnar, chokadgrädde med arrak, vaniljgrädde. Spacklade med choklad-arrak-smörkräm, täckt och dekorerad med Sugarpaste och Modelleringspasta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar!