Sommarpresent till dagisfröknarna

I år fick barnens fröknar varsin cupcake i sommarpresent från Hedvig och Leia. Det här med cupcakes är ju så otroligt roligt! Jag förstod förut inte varför alla gjorde cupcakes när man kan göra tårtor. Men nu förstår jag!

Här är cupcakesen:



Dom består av (fantastiskt goda) varniljmuffins (recept från den fantastiska Lisa på www.sockerrus.se) samt en "jordgubbs-gömma" och Leilas Creamcheese frosting.

Dekorationerna "Glad Sommar"-skyltarna har jag stämplat med motivstämplar som jag köpte på www.pysselmyran.se - en fantastisk webshop med massvis av stämplar. Igentligen är de till för scrap-booking men de funkar utmärkt att stämpa på sugarpaste och marsipan!

Efter bakning, fyllning, spritsning och dekorering lades de ner i små lådor:



Och dom här supersöta lådorna köpte jag på www.klarafardiga.com en annan helt underbar webshop! Jag köpte även muffinsformarna där, både de gula och röda.

Sist men inte minst skrev jag ut små lappar och satte snören runt.


Fröknarna blev glada. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar!