Tårta med prinsesskrona

Min kollegas dotter Sofie fyllde 5 år och till henne fick jag göra en tårta med en prinsesskrona på. Jätteroligt! Jag har ju sett andra tårtbloggare som gjort såna här prinsesskronor, och jag har själv bara gjort små kronor som suttit på nån prinsessa eller så. Så den här var verkligen kul att göra!

Bilderna är tagna med min iPhone då min sambo hade den braiga kameran, därav lite haldassiga bilder... På riktigt är prinsesskronan, bokstäverna och blommorna borstade med pärlemo-pulver men det kommer inte riktigt fram på bild.



























Tårtan har ljusa bottnar, Marabou-mjölkchokladfluff och glasscreme. Spacklad med vaniljsmörkräm, täckt med marsipan. Dekorerad med marsipan, flowerpaste och mjuka sockerkulor. De stora pärlorna omkring tårtan är av marsipan, borstade i pärlemopulver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar!