Ny fotoutrustning och Hanna Montana - tårta!

Jag har fått köpa en fotoutrustning från en av mina mostrar, och vilken skillnad i fotograferingen! Det är riktigt roligt att fota tårtorna jag gör, och det blir så otroligt effektfullt med olika bakgrunder. (nu har jag än så länge bara vit bakgrund och rosa. Jag kom på att jag kunde ta en bit från tapeten som blev över från vårt vardagsrum. :-) )

Fotoutrustningen består att två starka lampor och ett fototält. Roligt!

Dessutom håller jag på och fipplar med bloggen, därför kan den se lite annorlunda ut emellanåt. Men jag ska försöka ändra på den lite så den blir bättre. Ni kommer att märka. =)

Här ser ni en av de första tårtorna jag fotat i med den braiga utrustningen. En Hanna Montana - tårta till Matilda som blev hela 9 år! Jag visste inte riktigt hur jag skulle få till Hanna Montana - så jag köpte mig en oblatbild för första gången. Så läste jag på nätet att när man ska lägga oblatbilden på marsipan eller sugarpaste ska man först lägga på lite gelé, gärna även på ovansidan för en snyggare bild. Okey tänkte jag och löd direktiven. Men när jag penslade på ovansidan började ju färgen flyta ut!!! Paniiik! Och jag hade ju bara en bild, så  att byta var det ju inte tal om. Därför blev Hanna Montana lite kladdig. =(





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar!