Doptårta med dopsko

Min vän Jessicas kusin skulle ha dop för sin lilla Thea och jag fick äran att göra dessa doptårtor. Hon ville ha dopskor på tårtan vilket jag aldrig gjort förut, så jag googlade och youtubade och läste på. Det vart ganska söta skor tycker jag!

Det var en lila tårta med rosa dekorationer och en rosa tårta med lila dekoreationer.

Innehållet är ljusa bottnar, mjölkchokladfluff, hallonmousse i ena tårtan, philadelphiamousse, hemlagad hallonsylt och mjölkchokladfluff i den andra. Spacklade med vanilj-smörkräm. Täckta och dekorerade med Dekorfondant. Skorna är borstade med pärlemopulver.




1 kommentar:

  1. Tårtorna var inte bara fantastiska till utseendet utan även fantastiskt goda! Det tog ett tag innan gästerna bestämde sig för att skära den första biten av mästerverken.
    Underbart! Vi kommer att beställa kommande fester och födelsedagstårtor utav dig Annika! Fantastiskt goda!

    SvaraRadera

Skriv en kommentar!