Handväske-tårta

Finaste Hanna blev 13 år här i somras, och vi firade henne på den årliga "grillen" hos mina föräldrar i slutet på juli. Vi skulle överraska henne med en tårta, och jag fick fria händer. Då blidde det en handväsketårta som jag så länge velat testa på.

Tårtan har chokladbotten med chokladganache - fyllning. Spacklad med chokladsmörkräm, täckt och dekorerad med dekorfondant och masipan.

Jag testade på att täcka brickan också för första gången och det blev ju riktigt snyggt! Inte sista gången! ;)


3 kommentarer:

  1. Åh så gullig! Så snygga färger ihop!

    SvaraRadera
  2. Vilka snygga tårtor du gör! Hur gjorde du när du fyllde den här? (eftersom den står på kant). Delade du den som en vanlig liggande och sedan resten den, eller är den "fylld" på tvären? :)

    SvaraRadera
  3. Jag fyllde den med chokladganage, alltså en ganska fast fyllning. Sedan när den stelnat något skar jag av botten och ställde tårtan upp. Spacklade och täckte den stående. :-)

    SvaraRadera

Skriv en kommentar!