2st våningstårtor till Caroline 20

Två tårtor till totalt 50 personer, då valde jag att göra vånings-tårtor. Önskemålet var en tårta i lila - rosa och en i svart - vitt, sen hade jag fria händer. Det var verkligen jätteroligt att göra dessa och jag blev nöjd med resultatet!








Tårtorna innehåller ljusa bottnar med prinsess-tårtefyllning (vaniljcreme, grädde smaksatt med vanilj samt jordgubbs-sylt) Spacklade med vanilj-smörkräm, täckta med marsipan blandat med sugarpaste. Dekorationer av sugarpaste och flowerpaste, sockerkulor samt pulverfärg.

Tidigare har jag gjort våningstårtorna med den lilla tårtan på en egen bottenplatta, uppstagat med tex avklippta sugrör som är nedstoppade i bottentårtan. Men den här gången provade jag att göra utan platta till den lilla tårtan. Jag gjorde först stöttande stag i bottentårtan, sen lade jag ut en rund platta med sugarpaste som jag ställde den övre tårtan på, och det höll jättebra! Tårtan sjönk inte ner. Phu! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar!