Hedvigs kalas-bord!

Min största tjej fyller snart 4 år och igår (på min födelsedag) hade hon kalas för sina kompisar. Hon hade beställt en lila Hello Kitty-tårta. Jag ville prova på att göra ett tjusigt dessert-bord.




Tårtan har ljusa bottnar, jordgubbsmousse (den supergoda som jag hittade recept på www.callmecupcake.se ) och glasscreme. Täckt och dekorerad med Sugarpaste.


Kak-klubbor - Recept som hemgjorda dammsugare, fast utan arrak-smak. Rullade i sugarpaste.


Stora kak-klubbor - Vaniljkakor (recept från www.sockerrus.se) dekorerade med sugarpaste och sockerkulor.


Vaniljhjärtan (samma recept som de stora kak-klubborna)


Hedvig blåser ut ljusen! =)

3 kommentarer:

  1. Wow, vilket härligt desertbord! min dotter fyller 2 om ett par veckor och nu fick jag massor av inspiration till hennes kalas. Jättefint verkligen och vilka fina tårtor du gör. Är du självlärd eller har du gått någon kurs och i så fall var? /Lotta

    SvaraRadera
  2. Gud va fint! Och va dutkig du är!!! Kan man beställa en sån där tårta av dig till min syster dotter som blir 5år den 1 juli ;) Önskar att jag själv var så där duktig! Beställer du Sugarpaste och så måste jag bara fråga vad är glasscreme? Har aldrig hört talas om det, du ser hur lite koll jag har ;) Och ställer samma fråga som lotta, har du gått på kurs eller är du självlärd? =) /Nettan

    SvaraRadera
  3. Hej o tack så mycket :-) Jag är självlärd men skulle gärna vilja gå nån utbildning nån gång... Jag köper sugarpaste på antingen tårtdecor eller kakburken. Dom har webshoppar båda två. Glasscreme är inte svårare än vaniljkräm blandat med vispgrädde. Väldigt gott. :-)
    /Annika

    SvaraRadera

Skriv en kommentar!