Mina egna födelsedagstårtor! :-)

Ja, idag är det faktiskt MIN födelsedag! Jag har nog aldrig blivit så mycket firad som idag - åtminstonne inte de senaste 10 åren... :)
Det började med en skön-sång från mina två döttrar och min sambo i morses. Jag fick ett par röda försmå skor - (som jag bytte.)
Sen kom jag till jobbet - mitt i måndagsmötet - och fick även där en mycket fin sång sjungen för mig! För att inte tala om alla facebook-grattis som vällt in hela dagen. =) TACK alla!!

Och nu ikväll hade jag mina bästa kompisar över på lite varma mackor och tårta!

Den här första tårtan hade jag med till jobbet, min dotter H kallade den för en "kjol-tårta" :)
Den har en tung chokadbotten, philadelphiamousse, hallon och mjölkchokladfluff.





















Den andra tårtan för dagen - var en sk "ruffle-cake" som jag sett på många amerikanska bloggar och även vissa svenska. Den ser så fin ut! Och jag ville verkligen testa den. Blev ganska nöjd med resultatet för att vara första gången. (men har lite att jobba på!)
Den tårtan har ljus botten, philadelphiamousse, färska skivade jordgubbar och lite marabouchoklad-fluff. Spacklad och spritsad med en smörkräm innehållande marshmallow-fluff samt några droppar smultronessence. Smakade nästan som glass! Blomman är av marsipan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar!